31 Temmuz 2011 Pazar

ihtiyaç üzerine blog

tüm buluşlar bir ihtiyaç sonucunda ortaya çıkmış. öyle derler hep. bunun için de hep takvimin bulunuşunu örnek verirler. ama ben bu örneği anlatmayacağım şimdi. uğraşamam arayın internetten bulun.

bu blogun açılışı da bir ihtiyaç sonucunda olmuştur. çok şükür çok okuyan biriyim. okumadan önce de hep bir merakım olmuştur acaba kitap nasıl, ne anlatıyor, okunabilir cinsten mi, çeviriyse nasıl olmuş, vb. bunun için çoğunlukla sözlükleri kullandım. okuyup da hava atmak için oraya yazan mutlaka vardır diye. ama hiç istediğim nitelikte bilgi bulamadım. genelde şöyle "entry"ler oluyor:

"mükemmel bir kitap. kahraman x'le beraber siz de serüveni yaşıyorsunuz ve büyük zevk duyuyorsunuz. bu kitabı okumak size çok şey katar."

ya da şunun gibi şeyler:

"oguz atay'ın aşmış yapıtı... kutsal kitap... başucu eseri... günseli ve selim isik'a bir arada ve ayrı ayrı aşık oluyor insan... günselim kavramını çıkartıyor ortaya... insan içindeki disconnectus erectusu çıkartıyor ortaya..."

evet böyle şeyler bu arada ikinci örnek ekşi sözlükte tutunamayanlar başlığının ilk "entry"sidir.

ama bunlar bir işe yaramıyor okumadan önce bilgi edinmek isteyenler için. selim ışık kim mesela? niye çıkartıyor günselim'i? bu arada o kim? kitap hakkında insanı meraklandırmakta evet ama okuyacak olan insan için bunlara gerek yok ki.

işte tüm bu nedenlerden dolayı bu blogu gerekli gördüm. ben bulamadım bari siz bulun bu bilgileri a dostlar. bu arada şunları da belirtmek isterim ki amacım kimseye yardım etmek filan değil sözlük yazarları niye yazıyorsa ben de o yüzden yazıyorum. hava atmak için ama bu havamın okuyana bir faydası olacaktır sanırım. olmazsa da okumamakta özgürsünüz zaten.

diğer blogumu okumuş olan insanlar var onlar üslubum konusunda fikir sahibi insanlar. bu blogda da aynı üslubu kullanmayı düşünüyorum.başka türlüsü yapmacık geliyor zaten. yapmacık gelmiyor yalana gerek yok öyle yazamıyorum. bir süre sonra eski halime dönüyorum. tamamen küçük harfli olmasının sebebi de yine aynıdır.

yeterli bilgiyi verdiğime göre -tabi bence- artık yazmaya başlayabilirim.
okumadan önce burayı okumayı unutmayın.

3 yorum: